Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky (VOP)

společnosti Dorint – Lučany s. r. o.

Obecná ustanovení

  1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále VOP) jsou nedílnou součástí kupních smluv uzavřených prodávajícím s kupujícím i dodatků k nim a platí i pro kupní smlouvy vzniklé poskytnutím požadovaného plnění prodávajícím na základě přijaté objednávky kupujícího.
  2. Přijetím nabídky prodávajícího vzniká kupní smlouva v případě, že tato nabídka byla kupujícím akceptována do 10 dnů od jejího vystavení.
  3. Přijetím objednávky ze strany prodávajícího se rozumí akceptace podmínek navrhovaných v objednávce zaslané kupujícím a uskutečněné do 10 dnů od jejího odeslání kupujícím formou elektronické komunikace.
  4. Pro účely obchodní korespondence mezi stranami je přípustná elektronická forma komunikace.
  5. Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

Všeobecné dodací podmínky

  1. Pokud není výslovně sjednáno nebo kupujícím požadováno přepravní dispozicí jinak,
    1. je místem dodání/určení adresa Lučany nad Nisou 217,
    2. přepravu smluveného zboží do místa dodání/určení si zajišťuje kupující. Pokud se obě strany dohodnou jinak, může prodávající zajistit dopravu, a to silničním motorovým vozidlem.
  2. Prodávající je povinen smluvené zboží zabalit tak, aby obal vyhovoval povaze zboží a způsobu přepravy a opatřit pro přepravu způsobem obvyklým u tohoto zboží.
  3. Prodávající je povinen předat kupujícímu spolu se smluveným zbožím všechny průvodní doklady nutné k jeho převzetí a k řádnému užívání smluveného zboží způsobem odpovídajícím jeho charakteru a účelu. Každá dodávka smluveného zboží musí být opatřena dodacím listem. Dodací list musí obsahovat:
  • popis zboží a jeho množství,
  • datum předání a převzetí zboží,
  • podpis oprávněné osoby, která zboží předala jménem prodávajícího,
  • podpis oprávněné osoby, která zboží převzala jménem kupujícího.
  1. Nebude-li sjednáno jinak, platí pro jakost a kompletnost smluveného zboží příslušná ČSN norma. Smluvené zboží musí splňovat podmínky stanovené zákonem č. 22/1997 Sb. v platném znění.

Cena a platební podmínky

  1. Dohodnutá kupní cena smluveného zboží je pevná, specifikovaná v nabídce a může být po odsouhlasení kupujícím navýšena o cenu balení a přepravného ke kupujícímu (dále jen další náklady). Úhrada jiných nákladů kupujícím souvisejících s dodáním smluveného zboží, jako např. pojištění, musí být výslovně písemně s kupujícím sjednána.
  2. Kupující zaplatí prodávajícímu dohodnutou kupní cenu zboží a dalších nákladů na základě jeho faktury – daňového dokladu (dále faktura), která musí obsahovat:

a) číslo kupní smlouvy/objednávky, nebo nabídky,
b) IČ a DIČ prodávajícího a kupujícího, nebo u fyzické osoby jméno a adresa bydliště
c) bankovní spojení prodávajícího,
d) ostatní náležitosti daňového dokladu stanovené zákonem č. 235/2004 Sb. v aktuálně platném znění.

  1. Faktura musí být zaslána kupujícímu v jednom vyhotovení na adresu jeho sídla nebo elektronicky ve formátu PDF. Takto vystavená faktura splňuje veškeré zákonem definované náležitosti, jak obsahově podle zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty v aktuálním znění, tak formální, které definuje zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví v aktuálním znění.
  2. Faktura může obsahovat další cenové údaje, zejména fakturuje-li prodávající vedle sjednané kupní ceny zboží další náklady, které byly předem sjednány s kupujícím.
  3. Prodávající je oprávněn fakturovat dohodnutou kupní cenu smluveného zboží po předání dopravci v případech, kdy si kupující zajišťuje dopravu sám. Pokud zajišťuje dopravu prodávající, je podkladem k fakturaci podepsaný dodací list.
  4. Lhůta splatnosti každé faktury je 14 kalendářních dnů od jejího vystavení prodávajícím.
  5. Kupní cena za zboží je uváděna včetně všech daní a poplatků.
  6. Prodávající je oprávněn po kupujícím požadovat přiměřenou zálohu kupní ceny, která zpravidla činí 50 % z kupní ceny včetně DPH. 

Dodání zboží a nabytí vlastnického práva

  1. Prodávající je povinen připravit zboží k expedici, nebo dodat kupujícímu smluvené zboží do místa dodání/určení v termínech dohodnutých s kupujícím, pokud se strany nedohodnou jinak. Prodávající si vyhrazuje právo dodávku zboží pozdržet v případě, že bude existovat jakýkoli splatný závazek kupujícího vůči prodávajícímu s prodlením delším než 5 kalendářních dnů po lhůtě splatnosti. V takovém případě se postup prodávajícího nepovažuje za prodlení s dodávkou zboží do doby zaplacení dlužné pohledávky kupujícího.
  2. K převodu vlastnického práva ke smluvenému zboží dochází až zaplacením kupní ceny a k přechodu nebezpečí jeho ztráty, poškození a zničení dochází převzetím smluveného zboží kupujícím. Nebezpečí škody na předmětu plnění přechází na kupujícího v době, kdy předmět plnění převezme od prodávajícího, nebo jestliže tak neučiní včas, v době, kdy mu prodávající umožní nakládat s předmětem plnění a kupující poruší smlouvu tím, že předmět plnění nepřevezme.
  3. Zboží na míru je dodáváno ve lhůtě 3–6 týdnů ode dne uhrazení zálohy dle článku 8 předchozího odstavce. Pokud prodávající nebude schopen dodržet tento termín, dohodne se telefonicky nebo e-mailem s kupujícím na možném nejbližším možném náhradním termínu s tím, že kupujícímu poskytne slevu 0,5 % za každý den zpoždění.
  4. V případě, kdy se obě strany domluvily na režimu, kdy prodávající zajišťuje dodání zboží i jeho vynesení, je kupující povinen sdělit velikost dveří a minimální průchodnost. V případě, že sdělí nepravdivé údaje, bude zboží převezeno zpět do výrobního závodu a kupujícímu bude vyúčtována marná cesta dle obvyklých sazeb.
  5. Prodávající a kupující se dohodnou na částce za vynesení zboží, popřípadě i na likvidaci staré matrace. Pokud tak předem neučiní, je sazba 500 Kč za vynesení plus 200 Kč za každé patro. Cena za likvidaci staré matrace je 500 Kč za jednolůžkovou matraci a 1 000 Kč za dvojlůžkovou matraci.
  6. Pro případ, kdy kupující zakoupené zboží nepřevezme do 21 dnů ode dne sjednaného termínu dodání v objednávce (popřípadě smlouvě) i přesto, že byl písemně vyzván (SMS nebo e-mailem) k odběru: a) může prodávající od objednávky odstoupit a zboží prodat jiné osobě; kupujícímu pak nevzniknou žádné nároky na náhradu škody, b) je prodávající oprávněn fakturovat kupujícímu smluvní pokutu ve výši 3 % z hodnoty zboží za každý den prodlení přesahující 21 dnů.

Smluvní pokuta a úrok z prodlení

  1. Dostane-li se prodávající do prodlení s dodáním smluveného zboží nebo jeho části, má kupující právo účtovat prodávajícímu za každý den prodlení smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dohodnuté ceny smluveného zboží, jehož se prodlení týká. Nárok na náhradu škody způsobené kupujícímu porušením povinnosti, na kterou se vztahuje smluvní pokuta, tím není dotčen, přičemž se smluvní pokuta na náhradu škody nezapočítává.
  2. Dostane-li se kupující do prodlení s placením faktury, je prodávající oprávněn mu účtovat úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý den prodlení.
  3. Smluvní pokuta je v obou případech omezena do výše 10 % z celkové ceny zboží.

Nakládání s pohledávkami

  1. Pohledávky vzniklé z kupní smlouvy není kupující oprávněn zastavit nebo postoupit na jinou osobu bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího. Zastaví-li kupující pohledávku bez takového souhlasu prodávajícího, je prodávající oprávněn mu vyúčtovat smluvní pokutu ve výši 10% nominální hodnoty zastavené pohledávky. Postoupení nebo zastavení pohledávky bez takového souhlasu prodávajícího je neplatné.
  2. Podmínkou platnosti započtení vzájemných pohledávek prodávajícího a kupujícího je jejich předchozí písemná dohoda o započtení.

Podstatné porušení smlouvy

  1. Podstatným porušením smlouvy opravňujícím prodávajícího ve smyslu § 1977obč. zák. č. 89/2012 Sb. od ní odstoupit je:

     a) prodlení kupujícího se zaplacením ceny smluveného zboží nebo jeho části
         delší než 10 kalendářních dnů,
     b) prodlení kupujícího s převzetím zboží delší než 10 kalendářních dnů
     c) prodlení kupujícího se zaplacením jakéhokoli jiného peněžitého závazku
         vůči prodávajícímu nebo jeho části,
     d) nezaplacení zálohy na kupní cenu nebo její části do 10 kalendářních dnů
         od vystavení zálohové faktury,
     e) insolvenční řízení zahájené vůči kupujícímu.

  1. Za okolnosti znemožňující řádné a včasné plnění smlouvy a vylučující odpovědnost smluvních stran se považují přírodní pohromy, požár, výbuch, válečné události a stávky. Kupující i prodávající na sebe nepřebírají nebezpečí zásadní změny okolností a nevylučují využití § 1765 a § 1766 občanského zákoníku.

Záruka na jakost a reklamace

  1. Věc je vadná, nemá-li vlastnosti stanovené v § 2095 a 2096 zákona č. 89/2012 Sb. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Za vadu se nepovažuje, pokud jsou věci poškozené násilnou manipulací, neodbornou montáží nebo zapojením, neoprávněným zásahem, nedodržováním podmínek pro instalaci, provoz, obsluhu a údržbu stanovených v návodu k používání a poškozené přiměřeným opotřebením.
  2. Všechny matrace Dorsen musí být položeny výhradně na pevné rošty, které tvoří minimálně 60 % plochy pod matrací, nebo desku. Pevné rošty nesmí být polohovatelné. 
  3. Matrace Dorsen zhotovené z přírodních materiálů je bezpodmínečně nutné v prvních 3 měsících užívání minimálně 2–3krát za měsíc otáčet. Po uplynutí 3 měsíců je nutné matrace otáčet alespoň 1krát za 3 měsíce. Při otáčení matrace je nutné je krátce proklepat.
  4. Veškeré informace o údržbě matrací a postelí Dorsen najdete na našich stránkách www.dorsen.cz v Pokynech pro péči o vaši postel a matraci. 
  5. Kupující je povinen reklamovat u prodávajícího vady množství do 7 dnů, vady ostatní do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Oznámení vad musí obsahovat:

     a) identifikaci kupní smlouvy,
     b) popis vady nebo přesné určení, jak se vada projevuje,
     c) počet vadných kusů.

Při ztrátě nebo zničení zboží během přepravy je kupující povinen oznámit prodávajícímu takovéto vady zboží s uvedením všeobecných údajů o povaze ztráty nebo poškození nejpozději při převzetí zásilky písemným oznámením do přepravního dokladu vztahujícího se ke zboží.

Byl-li stav zboží tímto způsobem zjištěn a zaznamenán, je kupující povinen o této skutečnosti informovat prodávajícího nejpozději do 3 dnů od vzniku takové události.

Reklamace není důvodná zejména v následujících situacích:

a) Vada byla na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny.

b) Vada je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, nadměrným zatěžováním, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením.

c) Vada je způsobena používáním zboží v podmínkách, které svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí nejsou obvyklé.

d) Vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího (živly, vyšší moc, stav. el. sítě).

e) Užitné i estetické hodnoty zboží byly nedbalým způsobem užívání zboží předčasně vyčerpány.

f) Jedná se o přirozené vlastnosti přírodních materiálů, nikoliv o vadu (vadou zboží není obvyklý barevný nebo strukturální rozdíl u přírodních či textilních materiálů, lakovaných, kachlových nebo olejovaných ploch, typické vlastnosti dřeva či bambusu včetně zápachu nebo drobné odchylky rozměrů u čalounění nábytku v rámci tolerance. Přírodní matrace jsou mimo jiné komponenty vyrobeny z koňských žíní. V případě, kdy se objeví jednotlivá žíně na povrchu matrace, není toto předmětem reklamace. Toto se může objevit v prvních měsících užívání. Vlna a koňské žíně mají specifický zápach, který se může projevit v prvních dnech vlivem srovnání vlhkostí matrace a daného interiéru. Velmi citliví jedinci mohou toto v prvních dnech registrovat; tento projev není předmětem reklamace,

g) Vada se ani po důkladném odborném přezkoumání na zboží neprojeví.

h) Vada vznikla provedením nekvalifikovaného zásahu, použitím neoriginálních dílů, změnou parametrů či pokud vznikla vada v případě úpravy zboží ze strany kupujícího nebo třetí osoby.

i) Za vadu se nepovažuje proležení, které nepřesahuje 13 % z celkové výšky matrace.

k) Za vadu se nepovažuje ztráta výšky po dynamickém namáhání dle ČSN EN ISO 3385 – max.15 % u pěnových matrací.

l) Za vadu se nepovažuje změna tvrdosti po dynamickém namáhání dle ČSN EN ISO 3385 – max. 40 % u pěnových matrací – přípustná tolerance tvrdosti polyuretanového jádra matrace (odporu proti stlačení v kPa) dle ČSN EN ISO 3386-1 je +/- 15 % Výrobní tolerance matrací je +/- 1 % u délky a šířky a +/- 8 % u výšky matrace.

Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

Ustanovení § 1923, 2106 a 2107 občanského zákoníku o právech z vadného plnění se u kupujícího, který kupuje v souvislosti s předmětem své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, nepoužijí.

Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno uskutečnit.

Obaly

Ve smyslu těchto obchodních podmínek přechází na kupujícího s dodaným zbožím i vlastnická práva k průmyslovým obalům. Kupující se zavazuje, že ve smyslu ustanovení § 12 odstavec 1 zákona č. 477/2001 Sb., o obalech, zajistí využití odpadů z obalů tak, aby odpady z obalů uvedených prodávajícím na trh nebo do oběhu byly využity v rozsahu stanoveném přílohou č. 3 k tomuto zákonu. O splnění této povinnosti je na základě vyzvání prodávajícího povinen prodávajícího informovat doručením zvláštního prohlášení.

Rozhodné právo

Veškeré právní vztahy ze smluv, které se řídí těmito VOP nebo s těmito smlouvami souvisejí, se řídí hmotným právem České republiky, konkrétně Občanským zákoníkem, č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších změn a doplňků. Ujednáním VOP v platném znění se řídí smluvní vztah pro celou dobu jeho trvání, případně i po jeho ukončení, a to až do úplného vypořádání všech práv a nároků z něho plynoucích. Pokud by byla ujednání ve Smlouvě odchylná od VOP, mají ujednání uvedená ve Smlouvě přednost. S výjimkou, kdy tyto VOP požadují písemnou listinnou formu, lze veškerou komunikaci mezi Poskytovatelem a Uživatelem uskutečňovat ve formě písemných elektronických zpráv (e-mail, SMS. apod.) doručovaných na elektronickou adresu uvedenou druhou stranou. Ukončení platnosti Smlouvy se nedotýká zániku nároků vyplývajících ze smluvního vztahu.

V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.

Nedojde-li k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může se kupující obracet na existující systémy mimosoudních řešení spotřebitelských sporů, případně na příslušný soud. V takovém případě Kupující – spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce Více informací o mimosoudním řešení sporů nalezne prodávající na webu české obchodní inspekce: https://www.coi.cz/informace-o-adr/

Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy uvedené v záhlaví. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 44. 110 00 Praha 1, Email: adr@coi.cz, web: https://adr.coi.cz/cs.

Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

Obchodní tajemství a GDRP

Veškeré konkurenčně významné, určitelné, ocenitelné a v příslušných obchodních kruzích běžně nedostupné skutečnosti, které souvisejí se společností prodávajícího a dále všechny údaje jako obchodní tajemství výslovně označené, smlouva a skutečnosti v ní obsažené, včetně informací, které si v rámci jednání obě smluvní strany v souvislosti s jejím uzavřením poskytly, jsou předmětem obchodního tajemství a jejich zpřístupnění třetím osobám je možné pouze s výslovným písemným souhlasem druhé smluvní strany.

Tyto obchodní podmínky jsou dále v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele v aktuálním znění a v souladu s ustanovením čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecného nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „nařízení GDPR“).

Jednání smluvních stran a forma právních úkonů

Smluvní strany jsou oprávněny jednat v případě, že se jedná:

  • o fyzickou osobu buď osobně, nebo zmocněncem na základě písemné plné moci;
  • o právnickou osobu statutárním orgánem, zaměstnancem oprávněným jednat v rozsahu svého zákonného zmocnění nebo zmocněncem na základě písemné plné moci; je-li statutárním orgánem právnické osoby jiná právnická osoba, je tato oprávněna jednat pouze svým statutárním orgánem nebo zmocněncem na základě plné moci.

Právní úkony jsou činěny zásadně písemně, přičemž za písemnou formu se pro účely těchto VOP, není-li v nich výslovně stanoveno jinak, považuje také e-mailová komunikace.
Smluvní strany se dohodly, že doručování písemností jedné strany je účinné dnem jejich doručení druhé smluvní straně nebo domněnkou doby dojití dle § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Změna VOP

Kupující se před učiněním objednávky seznámil s těmito VOP, všechna jejich ustanovení považuje za srozumitelná, byla mu dostatečně vysvětlena a neodchylují se závažně a bez zvláštního důvodu od obvyklých podmínek ujednávaných v obdobných případech. Strany tímto výslovně vylučují využití § 1799 a/nebo § 1800 občanského zákoníku. Prodávající může VOP v přiměřeném rozsahu změnit. Tato změna bude kupujícímu oznámena písemně na jeho kontaktní adresu, přičemž za jeho kontaktní adresu se považuje jeho sídlo či místo podnikání, jakož i sídlo jakékoli jeho provozovny. Kupující je oprávněn změny odmítnout a smlouvu z tohoto důvodu vypovědět do jednoho měsíce od počátku platnosti změny VOP s výpovědní lhůtou jeden měsíc ode dne doručení výpovědi prodávajícímu, nebylo-li v kupní smlouvě výslovně dojednáno jinak.

Platnost VOP

Tyto VOP nabývají účinnosti dne 1. 6. 2024

Stáhněte si našeho průvodce výběrem matrace

V e-booku zjistíte, jak poznat kvalitní matraci, jakou tvrdost vybrat, k čemu jsou dobré pružiny, o co se postarají přírodní materiály a spoustu dalšího.